Muutto!


Kuten edellisessä blogimerkinnässä jo kerroinkin, lomailimme puolisoni kanssa heinäkuun. Kävimme synnyinkaupungissani Kokkolassa ja puolison kotiseudulla Rovaniemellä. Palasimme viikko sitten Joensuuhun ja perheenjäseniäni kyläili meillä viime sunnuntaihin saakka. Nyt olemme olleet kotona "normaalimiehityksellä" (eli kahdestaan) kolme päivää, joista kahtena olen tehnyt töitä.

Tuntuu, kuin tämä 45 neliön kaksiomme olisi pienentynyt loman aikana. Osasyy tähän piilee siinä, että puoliso hankki pöytäkoneen tuossa jokunen kuukausi sitten, eikä sille löytynyt muuta paikkaa kun maalauspöydän luota. Koska minä haluan valmistella taidenäyttelyä, mutta puoliso on kesälomalla ja haluaa pelata, maalauspöydän luona on ruuhkaa. Ja ahdasta.

Hermot ovat olleet viime aikoina vähän kireällä muuttojännityksen vuoksi. Ensi kuussa pitäisi olla jo Tampereella. Se on ihan tuntematon paikka minulle, jos ei muutamaa pikkureissua lasketa. Toisaalta, niin oli Joensuukin, ja hyvin olen täällä viihtynyt. Uudessa kämpässä minua odottaa jopa pikkuruinen työhuone! En malta odottaa sitä.

Kommentit