38. raskausviikko: Baby showerit!

(37+0 - 37+6)

Niin se päivä koittaa, jota olen odottanut pitkään ja hartaasti: baby showerit! Olin jo useamman kerran sanonut ääneen, etten enää tässä vaiheessa edes jaksaisi koko juhlia. Tiistaina neuvolan jälkeen puoliso kuitenkin pamauttaa, että minulla olisi tänään suihkupäivä. Hän koristelee kämpän, leipoo kakun ja laittaa iltakuudelta etäyhteydet pelaamaan. Suurin osa vieraista on paikalla Zoomin kautta, yksi pääsee osallistumaan myös livenä. 

Kokemus on ihana. Olen väsynyt ja hämmentynyt oikeastaan koko ajan, samalla tietysti otettu ja innostunut. Raskausdiabeteksestä huolimatta uskallan syödä vähän sipsejä ja muita herkkuja, etenkin kun viime viikkoisessa painoarviossa vauvan ennustettiin olevan vähän keskivertoa sirompi. Arvuuttelemme mahani ympärysmittaa (mikä muistaakseni oli pyöreät 100 cm) ja lisäksi puoliso oli tehnyt tietokilpailun vauvanhoidosta (yllätyksekseni olen yksi voittajista). Saan tosi paljon kortteja, ja vauva sai aivan upeita lahjoja. Olen yhä todella liikuttunut, kun muistelen juhlia.

Muuten viikko kuluu sulatellessa sektiota ja iskias-kipua sietäessä. Kävely onnistuu hyvin hitaasti ja tuskaisesti. Minua vähän pelottaa kulkea kaupoissa ja ulkona yksin, koska olen todella hidas väistämään ihmisiä ja jotkut eivät jostain syystä halua (?) väistää minua. Eräskin päivä pyllähdän lumikasaan saadessani kylki-iskun isokokoiselta mieheltä, jota en ehtinyt karkuun. Todella raivostuttavaa. Jotenkin oma hitaus hävettää kuitenkin sen verran, etten kehtaa sanoa tönijöille mitään suoraan.

Kommentit